Hogyan reklámozd olcsón a rendezvényed tinédzsereknek?

Kategória: Rendezvénymarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Hogyan reklámozd olcsón a rendezvényed tinédzsereknek?

Bizony, van online közösségi marketing a Facebookon és az Instagramon túl, sőt! Ha a megszólítani kívánt célpiacod a fiatalabb korosztály tagjai közül kerül ki, ha koncertet, diszkót, pc game találkozót szervezel, engedd ki a Snapchat szellemét a palackból, szólítsd meg őket a saját csatornájukon! Itt még nincs akkora marketingzaj, könnyebben és olcsóbban eljut az üzeneted. Hogy halvány gőzöd sincs, eszik vagy isszák-e a Snapchat-et? Ehhez kívánok most segítséget nyújtani.

Snapchat – szellem a marketingpalackból?

Gondolom, te is pozícionálod az adott rendezvényed célcsoportját (kor, nem, foglalkozás, hobbi...), és ehhez mérten választod ki, majd népszerűsíted a különböző platformokon az általad szervezett eseményeket.

Rendezvényszervezőként (is) ember legyen a talpán, aki naprakészen tudja követni a különböző multimédiás üzenetküldő alkalmazásokat. Ha azonban tisztában vagy azzal, kit hol (és hogyan) szólíts meg, tűpontosan célba érhetnek marketingüzeneteid.

Ugye, egyetértünk?

Elhivatott kulturális szervezőként, népművelőként, művelődésszervezőként a legfontosabb küldetésed nem más, mint a közösségi eseményeken összehozni az embereket, tartalmasan szórakoztatni és/vagy szórakoztatva tanítani – kortól, nemtől függetlenül.

A felnőttekkel könnyebb a dolgunk – jóval fogékonyabbak, szinte bármire. De itt van az új (lázadó) nemzedék, akiket sokkal nehezebb behozni egy értékteremtő kulturális műsorra, hogy „kiművelt emberfők”, és közösségünk aktív tagjaivá váljanak. Főleg, ha olyan kommunikációs csatornán szólunk hozzájuk, ahol a mondanivalónk süket fülekre talál – esetleg el sem jut hozzájuk. Például felejtsd el a nyomtatott propagálást a suli hirdetőfalán. Kuka.



Facebook? Ugyan…

Minden közösségi felületnek megvan a maga kedvenc korosztálya. A Facebookon kicsi az esélyed („anyám is ott van…”), az a szülők, nagyszülők játszótere. Az Instagram már kedveltebb a fiatalabbak körében, de ha tényleg a megfelelő tini-csatornát keresed, válaszd a Snapchat-et.

Mi a fityfene a Snapchat? Miért jó ha ismered és használod?

Snapchat = időkorlátos multimédiás üzenetküldő szoftver. J
A címből idecitált szellem nem véletlen: A Snapchat szimbóluma, és mint emodzsi karakterek, roppant változatosak. Tényleg… Ha szót akarsz a fiatalokkal érteni, járj utána mi az az emodzsi, emotikon (nem ugyanaz!) szmájli és egyéb hangulatjelek, és ne félj használni!

  1. Volt, nincs…

Olyan felület, ahol a képek és üzenetek csak bizonyos ideig elérhetők, aztán köddé válnak. A Sanpchat-en mindig minden friss! Mivel az időkorlát kegyetlen és törlődnek a tartalmak, naprakészek az infók („kit érdekel, mi volt tegnap?”). A fénykép, videó, szöveges üzenet úgy 10 másodperc múlva eltűnik a rendszerből. (Halkan megsúgom, nem kell ahhoz IT szakembernek, sem hackernek lenni, hogy az előzményeket vissza lehessen állítani… De elég, ha az üzenet le van mentve, bármikor újra előhívható, osztható, stb.. Ez sajnos visszaélésekre is alkalmat ad, de ez szinte minden internetes akármi esetében így van…)

A „volt-nincs” alapú megjelenés a te malmodra, illetve rendezvényed, fesztiválod promóciójára hajtja a vizet! Mivel a hirdetés gyorsan elvész, belép az egyik marketingpszichológiai tényező, a sürgetés: „vedd meg azonnal, különben nem lesz a tiéd!” Ha jól kommunikálsz a fiatalokkal, ha értesz a nyelvükön, szereted, kedveled őket, nagy eséllyel lesznek partnerek résztvevőként az eseményeden akkor is, ha nem a legmenőbb tinisztár ad koncertet a településen.

  1. Sok a szöveg?! Használj képeket, videókat

A fiatalok azért (is) kedvelik a Snapchat-et, mert a kommunikáció elsősorban nem szóban, hanem jobbára képeken és videókon keresztül történik – villámgyorsan átjön és átmegy a lényeg. Ráadásul tele van folyamatosan megújuló, bővülő funkciókkal, turbó üzemmódban tartva fenn a folyamatos érdeklődést, pörgést, adrenalinszintet.

  1. Közvetíthetsz élőben, akciókat, nyereményjátékokat hirdethetsz.
  2. Tartózkodási hely alapján is becélozhatod rendezvényed.
  3. A Snapchat sztorik lehetővé teszik a közvetlen kommunikációt, tartalmaidról azonnal visszajelzést kaphatsz.
  4. Mobilon hirdess!

Mivel elsősorban mobil- és tabletapp, és a skacok egy lépést sem tesznek a telójuk nélkül, megnő a reális esélye annak, hogy felkelti a figyelmüket a mondanivalód. Most tedd a szíved a kezedre: a postaládához hányszor rohannak ki, hogy jött-e valami érdekes? Viszont nem telik el 5 perc úgy, hogy ne pislantanának a mobilra…

Hogyan reklámozd olcsón a rendezvényed tinédzsereknek?

Korhatár, veszélyek

A Snapchat alsó korhatára 13 életév, és (elvileg) csak szülői beleegyezéssel használható 18 éves kor alatt. Mint minden hasonló programnak, ennek is megvan a maga veszélye. Hívd fel erre közösségedben található szülők figyelmét (ott van erre a Facebook J ). Kérd meg őket, ne engedjék szabadon garázdálkodni a sarjakat (itt sem). Mind mindennek, ennek is megvan a maga kultúrája.

Ezermesterünk megette már a kenyere javát. Kora ellenére azonban olyan tudástárral rendelkezik, melyről a korabeliek még csak nem is álmodnak. Bővítendő a tájékozottságát, be akartam mutatni neki is a Snapchat-et, elfeledkezve bakfis korú unokáiról. Szerintetek? A cikk megírásához nem is volt szükség különösebb „guglizásra”, Laci bácsi korrekt prezentációt tartott róla. Komolyan: az eszem megáll az öregen… J

Jöhet még anyag a snapchat-ről? Hogyan kell reklámozni rajta? Hogyan könyvelheted el a számlát? Praktikus tudnivalók?

Írd meg kommentben, hogy „jöhet!” Ha többen kéritek, akkor írok róla még!

Vissza

Címkék : marketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Kapusi Szabolcs

Szeretném segíteni elhivatott kulturális szervező barátaim munkáját blogommal. Hírek, érdekességek, hasznos információk találhatók itt a rendezvény- és fesztiválszervezés világából. Rendezvényszervező cégemet családi napok, gyermek szabadidős programok, képzések, táborok megszervezésével szokták megbízni. Produkciós vezetőként a Vaga Banda Gólyalábasok, a Hűha Óriásbábos Társulat, az Egyszervolt Mesezenekar és az Aranykapu Bábszínház produkcióinak menedzselésével foglalkozom. Előadóművészként nagy örömmel veszek részt a csapatok előadásaiban, gólyalábas konferansz és bábszínész szerepkörökben.

Kapcsolódó cikkeink: