Így használd a rendezvényszervezésben a hashtaget

Kategória: Rendezvénymarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Így használd a rendezvényszervezésben a hashtaget

Az egyik legbriliánsabb promóciós lehetőség fesztiválszervezés tekintetében a hashtag – már ha a közösségi médiában szeretnél tarolni. Elvezeti hozzád és a szolgáltatásodhoz az érdeklődőt. Ha értő kezekbe kerül, olyan, akár fáklya a sötétben. Amúgy csak egy kettőskereszt szavak/kifejezések elé írva. Ismerkedj meg a hashtag-gel, aztán hashmark-re fel!

A hashtag-elt szavak, kifejezések adott téma definiálására használandó hosszabb-rövidebb kulcsszavak, melyek alkalmazásával bepozícionálod magad, így könnyebben megtalál a célközönséged.

A social media nagy öregjei szinte kivétel nélkül elfogadták és átvették a hashtag használatát. Kulturális menedzserként, művelődésszervezőként vétek kihagyni a kulturális eseményed ilyetén terjesztését, népszerűsítését!

Hashtag-történelem

A hashtag (ejtsd:hesteg) olyan kifejezés, szó (lehet összetett is), melynek az első betűje előtt hashmark (kettőskereszt) áll. A hashtag-ben a „hash”jelenti a kettőskeresztet, míg a „tag” a címkét.

A hashtag még csak gyerekcipőben jár, hiszen alig 12 éves múlt, de már elképesztő karriert futott be. Chris Messina volt az első „hashtagos”, aki az IRC csevegőprogramból átvett írásjellel 2007. augusztus 23-án a Twitteren így címkézett be egy szót, beírva ezzel magát a közösségi médiatörténelembe.

Ha már szociális média...

A hashtag és a közösség

  • Twitter

Azok a címkék működnek legjobban, melyek maximum 2 hashtag-et tartalmaznak. 

A hashtag bölcsője háromféleképpen tálalja eléd a felcímkézett témákat:

    • A legnépszerűbb és a leginkább tárgyhoz tartozó bejegyzések. 
    • Az összes ömlesztve.
    • „People you follow”, azaz csak azokat a posztokat kapod meg, melyeket az általad követett személyek követtek el.
  • Facebook

A Facebook mintha ódzkodott volna a hashtag-használattól, mert javában benne jártunk 2013-ban, amikor beadta a derekát. 

A felület az összes releváns, felcímkézett posztot kiadja a rákeresőnek. A felhasználók zömének esze ágában sincsen a posztokat hashtag-elni, ami nagy kár, ugyanis simán megnövekszik a posztelérések száma egy-egy kettőskereszttel.

Ha a Facebookon hashtag-gel segíted a fesztiválszervezés promócióját, ne használj 1-2 címkénél többet posztonként. A Facebook felhasználói berzenkednek ettől.

Ha nagyobb elérést szeretnél, ne feledd a posztjaidat nyilvánosra állítani!

  • Instagram

Hashtag-eld meg a képeidet téma szerint, nagyságrendekkel több érdeklődőt érhetsz el. 

Itt aztán nyomathatod ezerrel a hashtag-eket – szinte kötelező! A Insta szerint a leghatékonyabb a 11 (!) hashtag egyetlen megnyilvánulásban. A felső limit 30, úgyhogy lehet agyalni, milyen cégéreket biggyesztesz a képek alá.

  • Tumblr

Témakörök szerint szelektál a rendszer. Megadod a posztodhoz passzoló címkéket, melyeket nem kell a kettőskereszttel ellátni – a Tumblr automatikusan odabiggyeszti eléjük.

  • Pinterest

A hashtag-ek a Pinteresten szintén az adott tartalom megjelölésére és kereshetővé tételére szolgálnak. Egy adott hashtag-re keresve megjeleníti az összes, a hashtag-et használó bejegyzést.

Nincs válogatás, elég, ha „megkereszteled” a fesztiválod, már ki is ad a rendszer.

  • LinkedIN

A LinkedIN erősen le van maradva hashtag-elés tekintetében. Kiforrott tapasztalatok nincsenek, a legjobb, ha bejegyzésenként nem használsz kettőnél több címkét.



Milyen a jó hashtag?

  • Szorosan kapcsolódik a témához.
  • Van stílusa, jellemzi magát a posztot is.
  • Nincs túlbonyolítva – minél egyszerűbb, annál könnyebben rád találnak, és jegyeznek meg.
  • Nincs benne szóköz.
  • Ha több szót használsz, kis és nagybetűkkel különböztess meg (#FalunapFutoverseny).
  • Számok megengedettek (csak számok nem!), írásjelek, speciális karakterek nem.

Így használd a rendezvényszervezésben a hashtaget

Hogyan használd fesztiválszervezésnél a hashtag-et

  • Határozd meg tűpontosan a saját fesztiválod, rendezvényed mibenlétét és az ezekre rímelő hashtag-eket alkalmazd.
  • Használd ezeket a közösségi médiában.
  • Figyeld, mely címkék a felkapottak, és csapj le azokra, melyek nem lógnak ki a rendezvényszervezés, fesztiválszervezés, műsorszervezés batyujából.
  • Soha nem felejtsd el nyilvánosra állítani a posztokat!

Ha nem boldogulsz a hashtag írással, segítségedre lehetnek alábbi hashtag kutató és hashtag generáló weboldalak:

Laci bátyánk nem igazán komálja a közösségi oldalakat, régivágású ember. Ő a virtuális kommunikációnál érthető módon jobban szereti a személyes kontaktot. Nincsen ezzel baj, mert amúgy halad a korral, főleg, mert muszáj neki, ugyanis az unokák simán az ujjuk köré csavarják őt, és olyasmikbe is belerángatják, amiből az öreg szívesen kimaradna. A múltkor például „papival” találtatták ki, milyen hashtag-et írjanak a nyaralás képei alá. ☺

#temilyenhashtaggaljellemeznédarendezvényeidet

 

Vissza

Címkék : marketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Kapusi Szabolcs

Szeretném segíteni elhivatott kulturális szervező barátaim munkáját blogommal. Hírek, érdekességek, hasznos információk találhatók itt a rendezvény- és fesztiválszervezés világából.

Kapcsolódó cikkeink: