Hogyan gondoskodj a telt házról?

Kategória: Rendezvénymarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Hogyan gondoskodj a telt házról?

A telt házas rendezvény titka a profi marketing. De hol és hogyan hirdessünk?

A rendezvényszervezés oroszlánrészét a helyszín, a fellépők leszervezése és a technikai háttér biztosítása jelenti. De hiába tervezel meg aprólékosan minden részletet, az egész kárba vész, ha nincs elég résztvevő. Éppen ezért a teendők listáján jobb, ha előkelő helyen szerepelnek a promóciós tevékenységek.

 

Hogyan kezdj hozzá?

 

Az esemény népszerűsítése elsőre könnyűnek látszik, de amikor hozzákezdesz, tapasztalhatod, hogy bizony tartogat kihívásokat. Annak érdekében, hogy minden gördülékenyen menjen, érdemes tervet készítened, ütemezd be, mikor hol fog megjelenni a felhívás és milyen eszközöket hívsz segítségül.

A legjobb, ha az ezzel kapcsolatos teendők listáját heti lebontásban állítod össze és ezekhez rendeled a promóciós fázisokat. Vedd figyelembe azt is, mekkora az esemény: például egy városnapot a szomszédos településeken is érdemes lehet népszerűsíteni, különösen akkor, ha egy ismertebb fellépőt hívtál meg.

 

Az elsődleges tényező

 

A következő lépés annak eldöntése, mekkora hangsúlyt fektetsz az online és az offline megjelenésre. A plakátok, rádióreklámok legyenek túlsúlyban? Bevonnád a helyi és a környékbeli újságokat, tévéadókat? Vagy inkább a Facebookra alapoznál?

A kérdés eldöntéséhez elsősorban a célközönségedet kell figyelembe venned, ez fogja ugyanis meghatározni, hogyan érheted el őket a leghatékonyabban. Ha például az idősebbeket célzod, akkor jó döntés lehet újságban vagy a tévében hirdetni, míg a fiatalabb korosztályt valószínűleg az internet segítségével tudod elcsalni.

Tipp:

  1. Ha a helyi médiára alapozod a kampányt, akkor jó ötlet, ha sajtótájékoztatót tartasz. Szeretnéd, hogy minél több újságíró eljöjjön? A meghívóban említsd meg, hogy egy kis frissítővel, kávéval, harapnivalóval készülsz.
  2. Ha a facebookon kampányolsz, akkor ne az ismerőseidet, munkatársaidat nyaggasd, hogy osszák meg a bejegyzést! Hirdess profin! Erről már itt írtam egy cikket.



A plakátokra bátran alapozhatsz

 

A plakátok kortól függetlenül működhetnek, hiszen ezekre akaratlanul is felfigyelünk, különösen ha jó helyen vannak elhelyezve (például buszmegállóban vagy egy forgalmasabb bolt bejárata mellett). Arra ügyelj, hogy erre minden lényeges információ felkerüljön, vagyis az esemény neve, a fellépő(k), a pontos helyszín és időpont, illetve ha van, akkor a belépő ára.

Válassz olyan képet, ami felkelti a figyelmet, illetve ügyelj arra, hogy a kiválasztott színek harmonizáljanak. Az ingyenesen letölthető képekről már itt írtam. Amennyiben egy egész napos rendezvényt tervezel, akkor több plakátot is készíthetsz, amelyek között lehet egy részletes, minden programot összeszedő változat, valamint egy olyan, amely csak a legfontosabb információkat tartalmazza.

Tipp: A plakátodat nem kell agyonzsúfolni információval, ha használod a qr kódot, amiről már itt írtam.

Iratkozz fel a cikkfigyelőre!

Csak hetente egy összefoglaló emailt küldünk.

Bármikor leiratkozhatsz, ha nem tetszik.

Értesülsz a friss hírekről és árajánlatokról.

 

Vissza

Címkék : tudástár, sikeres rendezvény, marketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Kapusi Szabolcs

Szeretném segíteni elhivatott kulturális szervező barátaim munkáját blogommal. Hírek, érdekességek, hasznos információk találhatók itt a rendezvény- és fesztiválszervezés világából. Rendezvényszervező cégemet családi napok, gyermek szabadidős programok, képzések, táborok megszervezésével szokták megbízni. Produkciós vezetőként a Vaga Banda Gólyalábasok, a Hűha Óriásbábos Társulat, az Egyszervolt Mesezenekar és az Aranykapu Bábszínház produkcióinak menedzselésével foglalkozom. Előadóművészként nagy örömmel veszek részt a csapatok előadásaiban, gólyalábas konferansz és bábszínész szerepkörökben.

Kapcsolódó cikkeink: