Hogyan kerüld el, hogy megüsd a bokád, ha a facebookon nyereményjátékot posztolsz?

Kategória: Rendezvénymarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Hogyan kerüld el, hogy megüsd a bokád, ha a facebookon nyereményjátékot posztolsz?

Járt már valamelyikőtök úgy, hogy a Facebook bizonyos időre letiltotta az oldalát? Bizony, sokan csak kapiskáljuk, mely szabályokat kell betartanunk ahhoz, hogy a Facebook ne alkalmazzon retorziókat egy-egy nyereményjátékunk kapcsán. Írásomban igyekeztem összeszedni a legfontosabb kritériumokat.

A Facebook az egyik legimpulzívabb közösségi médiafelület, egyúttal kiválóan szuperáló marketingcsatorna. A viszonylag könnyen kezelhető platformon keresztül hatékonyan eljuttathatod az üzeneteidet a célcsoporthoz – nem véletlenül használják olyan sokan a rendezvényszervezők táborában is. 

A megosztott nyereményjáték jó eredményeket hozhat, hiszen ki ne szeretne játszani és nyerni? Ha betartod a szabályokat, remekül a kezed alá dolgozhat ez a „polip”. De nem érdemes vele packázni, nehogy kiess a Nagy Virtuális Játszótérből. Ha ismered a szabályokat, nem fog az orrodra koppintani. Ám a szabályszegés többféle következménnyel járhat:

  • Legjobb esetben szőrén-szálán eltűnik a posztod, mert törlik. 
  • Bizonyos időre letiltják az oldaladat, nem tudod használni.
  • Totális hozzáférés-megvonás. Volt Facebook, nincs Facebook. 

Itt van egyébiránt az oldalakra, csoportokra és az eseményekre vonatkozó teljes szabályzat, érdemes átböngészni. Alap, és sokan nem tudják, hogy nyereményjátékot csak üzleti oldalon indíthatsz. A saját személyes üzenőfaladat, ismerősi kapcsolataidat nem vonhatod be – elvileg. 

A kifejezetten promóciós történetekre a 3-as pont vonatkozik. Ez többek mellett kimondja:

Csak és kizárólag te felelsz a pályázat vagy nyereményjáték formájában végzett (vagy kommunikált) promóciókért, lebonyolításukért, azoktól a Facebook teljes egészében elhatárolódik. Fel kell tüntetni, hogy semmiféle ilyen jellegű népszerűsítést nem támogat, nem hagy jóvá. 

Azt is leszögezi: „A promóciók lebonyolítása az oldalakon, a csoportokban, az eseményeken belül vagy a Facebook-alkalmazásokban lehetséges. Személyes idővonalak és ismerősi kapcsolatok nem használhatók promóciókhoz (például „a részvételhez oszd meg az idővonaladon” vagy „esélyeid növeléséhez oszd meg ismerőseid idővonalán”, illetve „a részvételhez jelöld meg az ismerőseidet ebben a bejegyzésben” jellegű felszólítások nem engedélyezettek).

Nem árt tudni, hogy a Facebook kívánalmai mellett a hazai reguláknak megfelelő szabályzatot is kell írni. Nyugi, semmi ördöngösség! 

  • Kik vehetnek részt a játékban, van-e speciális kizáró ok (kor, munkatársak, családtagok). 
  • Mikortól-meddig tart a nyereményjáték, mit tegyenek a részvevők pontosan a nyereményért, kik között sorsolsz (minden kommentelő…. a legtöbb lájkot hozó hozzászólás…)



Mi a megengedett a Facebookos nyereményjátéknál?

  • Kérheted, hogy kedveljék az adott bejegyzést.
  • Párbeszédbe vonhatod, kommentelésre nógathatod őket. 

Mi TILOS?

  • A „lájkold az oldalam és nyersz…”, illetve hasonszőrű társai (az oldal lájkolására nem bíztathatsz a játékban). 
  • „Oszd meg és nyerj!”
    Mi van a gyakorlatban az „oszd meg, és nyerj” típusú posztokkal?
    Ha józan paraszti ésszel belegondolunk… Hogyan nyerhetne X bármi is, amikor mondjuk az adatvédelmi beállítások miatt nem nyilvános a posztja? A nyereményjátékot meghirdető számára az ő megosztása láthatatlan marad, mint ahogyan a többi szintén „nem publikus” játékosé is. Ergo nem tudja besorolni a potenciális nyertesek közé a megosztók neveit. 

Hogyan kerüld el, hogy megüsd a bokád, ha a facebookon nyereményjátékot posztolsz?

Mielőtt bármiféle nyereményjátékba belekapnál, nem árt elgondolkodni, hogyan fogsz sorsolni. Mert ugye ez nem az a történet, ahol a kalapból cetlit húzunk, főleg többezres résztvevőszám esetében. 

Szerencsére itt van nekünk a sorsoláshoz több megoldás:

Ajánlatos a résztvevőktől csak egyféle dolgot kérni, azaz vagy lájkold, vagy kommentelj – jóval egyszerűbb a dolgod. 

Képzeljétek! Laci bátyánk egyszer nyert a Facebook egyik nyereményjátékán. Jól megtréfálta a sors, ugyanis ő pusztán poénból a saját rendezvényünkre (ahol éppen ő volt a hangosító) akart jegyet nyerni. Mit ad isten, az ő profilját dobta ki a gép. Természetesen továbbadta a nyereményt, azóta lottózik, de semmi…

Ha behatóbban érdekel a Facebook nyereményjátékok történelme – marketingszemszögből is –, olvasd el az EMOK 2018-as Konferenciabeszámolóját. 

Te hirdettél már nyereményjátékot? Hogyan? Milyen tapasztalataid voltak? Minden simán ment?  

Forrásként az OMA cikkét is használtuk – köszönjük. 

 

Vissza

Címkék : tudástár, facebook, marketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Kapusi Szabolcs

Szeretném segíteni elhivatott kulturális szervező barátaim munkáját blogommal. Hírek, érdekességek, hasznos információk találhatók itt a rendezvény- és fesztiválszervezés világából. Rendezvényszervező cégemet családi napok, gyermek szabadidős programok, képzések, táborok megszervezésével szokták megbízni. Produkciós vezetőként a Vaga Banda Gólyalábasok, a Hűha Óriásbábos Társulat, az Egyszervolt Mesezenekar és az Aranykapu Bábszínház produkcióinak menedzselésével foglalkozom. Előadóművészként nagy örömmel veszek részt a csapatok előadásaiban, gólyalábas konferansz és bábszínész szerepkörökben.

Kapcsolódó cikkeink: