9 + 1 tartalomgyártási tipp a Facebook oldaladra

Kategória: Rendezvénymarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

9 + 1 tartalomgyártási tipp a Facebook oldaladra

Tudjuk, a közösségi média hátát meg lehet lovagolni, ha rendezvényt szervezel, de ahhoz nyeregbe kell pattanni és ott is maradni. A social média messze az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb promóciós és marketingcsatorna ahol elérheted a célközönséged. Sokan vért izzadnak egy-egy poszt elkészítésénél, márpedig hidd el, nem kell beledögleni…

Tapasztalat: a kulturális szervezők egyik legnagyobb mumusa a social mediában való folyamatos jelenlét. Tudom, nem vigasztal, de nem csak a rendezvényszervezők küzdenek azzal, hogy folyamatos posztolással ébren tartsák a látogatók érdeklődését.

Valószínűleg mindőnk elköveti a posztolással kapcsolatos „gyerekbetegségeket”, aztán vagy kinőjük, vagy sem. Ha komolyan szeretnél az olyan paripákra felpattanni, mint a Facebook, Instagram és a többi online közösségi média, vedd is komolyan – random, véletlenszerű, amatőr posztokkal ugyanis nem hogy vágtatni, poroszkálni sem fogsz.

A hatékony, gyors és örömteli posztolás titkai

Kezdd azzal, hogy felszabadítasz magadnak némi időt, átolvasod alábbiakat, majd szervezel magadnak pár óra posztidőt saját médiatartalom-naptáradat követve, mert a tervszerűség elengedhetetlen! Láss neki a munkának! Hidd el, belejössz, nem nagy ördöngösség!

  1. Hosszú távon nem fog működni a posztgyártás, ha random, hasraütés- és véletlenszerűen csinálod. A „leülök a gép elé és most írok egy posztot” jól hangzik és lehet, egyszer-kétszer menni fog, de nem más, mint önámítás. 

Borítékolom, az ikszediknél csak ülsz-ülsz a monitor előtt és nem érted, miért nem tudsz kiizzadni magadból egyetlen nyomorult mondatot sem.

Éppen ezért tervezd meg a posztjaidat közösségi médiatartalom-naptárban!

9 + 1 tartalomgyártási tipp a Facebook oldaladra

  1. A saját tartalomnaptáradat készítheted Excelbe vagy Google táblázatba, de akár egy sima lap és toll is megteszi. Én az alábbiakat oszlop elnevezéseket használom: a publikálás dátuma, a poszt típusa (kép, galéria, videó), témája (kérdés a követőkhöz, háttér információk a készületekről, interjúk a résztvevőkkel, konkrét programajánlatok, vicces képek a rendezvényhez kötődően), szövege, CTA (erről később, még szót ejtek).
  2. A közösségi médiatartalom-naptár segíteni fog, amikor a posztokat írod. Így mindig rendszeresen és változatosan tudsz publikálni. Döntsd el, hogy pl. Minden hétfőn délelőtt ezzel foglalkozol és megírod az egész heti vagy havi posztokat. 

Minél több posztot írsz meg egyszerre, annál hatékonyabban fogsz haladni, mert rááll az agyad. Ha ráérzel az ízére, meglátod, még élvezni is fogod!

  1. Mindig jegyezd fel, ha valami eszedbe jut, amit a posztok írásához fel tudsz majd használni! Ha nem írod fel, kiesik a fejedből. 

Ötlet: amikor témakutatást végzel, kezdd adott hónap jeles napjaival, ünnepeivel. Saját rendezvényeidet koordináld össze témaügyileg egy-egy jeles nappal, és már meg is van egy-két poszt alapja.



  1. Posztolj egyenletesen – ebben is segít majd a tartalomnaptár.
    A hétfőn 5, pénteken 1 poszt aztán két hétig semmi egy lyukas garast sem ér. A keresőmotorok ravasz dögök, odafigyelnek! Azokat a profilokat értékelik jobbra, melyek folyamatosan kommunikálnak a népekkel.
  2. Rendezvényszervezőként (általában) közalkalmazott vagy. Ez nem jelenti azt, hogy nem hozhatsz létre üzleti oldalt. A Facebook Business Manager nagyságrendekkel jobb, hiszen nyomon követheted a posztjaid utóéletet, belátsz a saját kulisszáid mögé, így javíthatsz az eléréseken is. 
  3. Nem időzíted a bejegyzéseket? Hiba. Az egyszerre egy posztot írók hajlamosak azonnal megosztani a bejegyzést. Márpedig így kevesebb az esély, hogy a lehetséges érdeklődő elé kerüljön, mert nem tuti, hogy éppen ott ül. Később a bejegyzésed eltűnik az online tér nagy süllyesztőjében. Nézz utána hogy a célközösséged a hét, nap mely szakában látogatja az oldalad – időzíts arra! Ja, és a posztokat időzíteni is a Facebook Business Manager-en keresztül tudod. 
  4. Használj egyszerű, rövid kérdéseket! Pl. Sok vagy korrekt a belépőjegy ára? Nem baj, ha megosztó a poszt! Hadd írják le a véleményüket! Te pedig mindig reagálj a kommentekre! Mindig!
  5. Felejtsd el a csak programajánló posztokat! Szórakoztass. Az általam prezentált esettanulmányból leszűrheted, ahhoz hogy eladd a rendezvényed, magadat is el kell adni, illetve az intézményt, amit képviselsz. Ehhez pedig az kell, hogy mutass magadból. Mutasd meg milyenek vagytok, mint szakember, csapat, intézmény, magánember – természetesen csak az „egészséges” határig, addig, míg az olvasódat érdekli, amíg azonosulni tud veled.

 

+ 1.   A CTA jelentése Call to action! A direkt marketingben használják elsősorban, de te itt jó hasznát veszed. Minden bejegyzés végére tegyél egy cselekvésre felszólító mondatot. Például, “kedveld”, “oszd meg a bejegyzést” vagy “írd meg a véleményed!”

Nemrég a 2. Márton-napi Dínom-Dánom rendezvényemet ilyen közösségi média-naptár segítségével népszerűsítettem. Ide kattintva tudsz belőle ötleteket meríteni.

Laci bácsi is „posztol”. Hagyományos naptárba szép szálkabetűkkel minden nap beírja az aznapi időjárást. Hétvégente az unokákkal összeülnek, átlagolnak, majd egy külön, saját készítésű táblázatba beírják a végeredményeket. Az unokák rajzolják a számok mellé a napocskákat, felhőt, mikor mit.

Ha már CTA, akkor Oszd meg a bejegyzést! :-)

 

Vissza

Címkék : marketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Kapusi Szabolcs

Szeretném segíteni elhivatott kulturális szervező barátaim munkáját blogommal. Hírek, érdekességek, hasznos információk találhatók itt a rendezvény- és fesztiválszervezés világából. Rendezvényszervező cégemet családi napok, gyermek szabadidős programok, képzések, táborok megszervezésével szokták megbízni. Produkciós vezetőként a Vaga Banda Gólyalábasok, a Hűha Óriásbábos Társulat, az Egyszervolt Mesezenekar és az Aranykapu Bábszínház produkcióinak menedzselésével foglalkozom. Előadóművészként nagy örömmel veszek részt a csapatok előadásaiban, gólyalábas konferansz és bábszínész szerepkörökben.

Kapcsolódó cikkeink: