6+1 tuti tipp, mire használhatod a QR kódot

Kategória: Rendezvénymarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

6+1 tuti tipp, mire használhatod a QR kódot

Hallottál már a QR kódról? Esetleg használod is már, mikor rendezvényt szervezel? Mi is ez és hogyan, mire tudja használni a kulturális szervező? Azonnal használható, érthető tanácsokat írtam neked az ingyenes QR kód használatáról friss bejegyzésemben...

A QR kód, más néven mobil kód egy kétdimenziós vonalkód. Nem kell hozzá számítógépes zseninek lenned, hogy te is generálj és használj ilyet a rendezvényed reklámjához. A QR kód információt tartalmaz, pl. címet, weboldalra mutató hivatkozást, névjegyet. Ezt a kódot te rászerkesztheted a plakátodra, kinyomtathatod vagy kiteheted a rendezvényed honlapjára. A mobiltelefon QR kód olvasó alkalmazásával pedig a célközönséged beolvassa az adatokat és máris tájékozottabb lesz.

Nézzük néhány példát, mire is tudod használni!

  1. Mutass videó előzetest a programból!

Színházi előadást, zenés programot, koncertet szervezel? A legtöbb produkciónak van feltöltve részlete vagy kínálója a youtube-ra. Generálj QR kódot a videóra mutató hivatkozásra és tedd ki a plakátra, szórólapra. A közönség ízelítőt láthat így a programból, megismerhet kevésbé népszerű előadókat is és kedvet kaphat ahhoz, hogy ellátogasson a rendezvényedre.

  1. Vezesd rögtön az online jegyvásárlási oldalra!

Az online jegyvásárlás lehetőségével már sok kulturális intézmény él. Rengeteg előnye van, hiszen már elővételben elmegy a jegyek nagy része. Így nem kell az előző este álmatlanul forgolódnod, hogy vajon mennyien jönnek el a programra. Másfelől a jegypénztáraknál sem fognak megbolondulni az értékesítők, mire a sok embert kiszolgálják. Hozz létre QR kódot a weblapod jegyvásárlási oldalára mutató hivatkozással. Ha a célközönség meglátja a plakátot és kedvet kap hozzá, akár az utcán mobillal is meg tudja venni a jegyet. Az okos telefonok már képesek vásárlásra is.

  1. Vezesd a weboldaladra, ahol részletesebb információt talál!

A kevés sokszor több! Így van ez a plakáton lévő szöveggel is. Válaszd ki a legfontosabb, leginkább figyelemfelkeltőbb szöveget. A többi információt helyezd el egy QR kódban és tedd ki a plakátra.

  1. Mutasd meg a névjegyed, elérhetőséged!

Tanfolyamot, klubbot, oktatást szervezel? Hol lehet jelentkezni? Készíts a névjegyedből vagy a vezető elérhetőségeiből QR kódot és ezt hirdesd meg.

  1. Vezesd az érdeklődőt a regisztrációs oldalra!

Sok rendezvény, esemény regisztrációhoz kötött. Miért ne lehetne ezt is online, mobilról? Legyen a helyszínen szabad wifi és egy táblára kitéve a regisztációs oldal QR kódja. Az ügyes látogatók a mobiljuk segítségével maguk intézik a regisztrációt, a többivel pedig már könnyebben foglalkozhatnak a kollégáid.

  1. Mutasd meg, hol lesz a rendezvény!

      Hogy találja meg könnyen a közönség a rendezvény helyszínét? El akarod kerülni, hogy a környéken bolyongjon és lekésse a programot amiatt, mert nem tudja hol van? Írd be a            címet vagy akár a gps koordinátákat a QR kódba. A mobillal leolvassák majd és egy térkép vagy navigáció alkalmazásával már könnyen odatalálnak.

  1. Legyen többnyelvű a plakátod!

A rendezvényedet külföldiek, turisták is látogatják? Akkor több nyelven is ki kell írnod minden részletet? Dehogy! Írd meg a választott idegen nyelven az információt és generálj QR kódot. A plakátra elég csak kiírnod „külföldiül” hogy további információhoz olvasd be a kódot!

6+1 tuti tipp, mire használhatod a QR kódot

Most, hogy láttunk néhány példát, mire jó a QR kód, nézzük meg, hogyan tudsz ilyet létrehozni.

Először is látogass el valamelyik QR kód generáló weboldalra. Én ezt találtam:  www.qr-kod.hu

Itt a bal oldali menüoszlopból válaszd ki a mobilkód generátor pontot. Itt ki tudod választani a vízszintes sorból, hogy milyen információt szeretnél elhelyezni a QR kódon. Írd be az adatokat és kattints a „Generálás” gombra.

Az így keletkezett kódot aztán kinyomtathatod vagy elküldheted magadnak emailben. Ezt aztán egy képszerkesztő programmal ráteheted a reklámhordozódra.

6+1 tuti tipp, mire használhatod a QR kódot

Ha neked nincs még az okos telefonodon QR kód olvasó, akkor legegyszerűbben a Google Play áruházból tudsz magadnak ingyenesen letölteni alkalmazást.

Tipp: A plakátodra, szórólapodra, reklám anyagodra a QR kód mellé mindig írj cselekvésre buzdító felszólítást. Ezt a marketing szakma CTA -nak rövidíti. Ez lehet pl.: Olvasd be a QR kódot és tudj meg többet! 

Remélem, tudtam néhány hasznos tippet adni és akár már a mikulás ünnepség plakátján is tudod alkalmazni.

Apropó, le van már szervezve a fellépőd a mikulás rendezvényre? 

Ha nincs ide kattintva tudsz tájékozódni kínálatunkról!

Kiváncsi vagyok a mikulás ajánlatra!

Vissza

Címkék : tudástár, rendezvényszervezés, marketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Kapusi Szabolcs

Szeretném segíteni elhivatott kulturális szervező barátaim munkáját blogommal. Hírek, érdekességek, hasznos információk találhatók itt a rendezvény- és fesztiválszervezés világából. Rendezvényszervező cégemet családi napok, gyermek szabadidős programok, képzések, táborok megszervezésével szokták megbízni. Produkciós vezetőként a Vaga Banda Gólyalábasok, a Hűha Óriásbábos Társulat, az Egyszervolt Mesezenekar és az Aranykapu Bábszínház produkcióinak menedzselésével foglalkozom. Előadóművészként nagy örömmel veszek részt a csapatok előadásaiban, gólyalábas konferansz és bábszínész szerepkörökben.

Kapcsolódó cikkeink: